Adatkezelés egyszerűen: Rendezés, keresés és szűrés a Business Centralban

Kövess minket a közösségi média felületeinken:

A Business Central felhasználói gyakran szembesülnek azzal a kihívással, hogy nagyszámú adat között gyorsan megtalálják a keresett információkat. Legyen szó ügyféladatokról, pénzügyi kimutatásokról vagy bármilyen más rekordról, a rendezés, keresés és szűrés lehetőségei segítenek abban, hogy az adatokat gyorsan és hatékonyan tudjuk áttekinteni, elemezni és feldolgozni.

Rendezés

A rendezés lehetővé teszi, hogy gyorsan átlássuk adatainkat, és könnyen megtaláljuk a keresett információkat. Képzeljük el, hogy ügyfelek hosszú listájával dolgozunk, és szeretnénk átlátni, hogy kik tartoznak egy adott országhoz vagy pénznemhez. Ebben az esetben a lista rendezése az országkód vagy a pénznem alapján egyszerű és hatékony megoldás.

A rendezéshez két egyszerű lehetőség áll rendelkezésre:

  1. Kattintsunk az oszlopfejlécre, hogy a rekordokat növekvő vagy csökkenő sorrendbe állítsuk.
  2. Használjuk a fejlécek melletti legördülő nyilat, ahol kiválaszthatjuk a növekvő vagy csökkenő rendezést.

Keresés

A keresési funkcióval gyorsan és könnyen szűkíthetjük a listát releváns rekordokra. A keresősáv (amely minden listaoldal tetején található) lehetővé teszi, hogy csak azok a rekordok jelenjenek meg, amelyek tartalmazzák az általunk megadott szöveget.

Keresés finomhangolása szűrők segítségével

A keresések pontosabbá tételéhez használhatunk különböző szűrési paramétereket. Például, ha pontosan egy szót keresünk, idézőjelek közé tehetjük a kifejezést (‘Kft’), vagy ha csak a szavak elejére vagy végére kívánunk keresni, csillagot (*) használhatunk.

Ahhoz, hogy jobban ábrázolhassuk ezeknek a speciális szűrőknek a használatát, készítettünk egy összesítő táblázatot, amely példákkal mutatja be a keresési lehetőségeket:

Szűrés

A szűrés segítségével pontosabban vezérelheted, hogy mely rekordok jelenjenek meg a listán. Szemben a kereséssel, itt kiválaszthatod, hogy melyik mezőre alkalmazod a szűrést, így hatékonyabban kereshetsz.

Fontos tudni, hogy egy keresésen belül több szűrőt is kombinálhatsz.

Szűrési lehetőségek

Szűrőpanelek használata: A szűrőpanelt a listanév melletti nyílra kattintva érheted el, vagy a Shift+F3 billentyűkombinációval. Itt hozzáadhatsz új szűrőket, amelyek egy vagy több mezőre vonatkoznak.
Egyszerű szűrés: Egy egyszerű szűrőt is beállíthatsz közvetlenül a listán belül, ha kijelölsz egy cellát, majd a legördülő nyílra kattintva kiválasztod a „Szűrés erre az értékre” lehetőséget.

Melyek a leggyakrabban alkalmazott szűrési típusok?

Példák a szűrők használatára:

  • Intervallum megadása (..):
    Ha egy bizonyos értéktartományon belüli rekordokat szeretnél látni, használd az intervallumot.
    Például 1000..2000 kifejezés megjeleníti az összes 1000 és 2000 közötti rekordot.
  • Alternatív értékek keresése (|):
    Használhatod a | operátort, hogy több értéket is megadhass.
    Például a 1000|2000  kifejezés megjeleníti az összes olyan rekordot, amelynek értéke 1000 vagy 2000.
  • Nem egyenlő (<>):
    Azoknak a rekordoknak a kizárásához, amelyek egy adott értéket tartalmaznak, használhatod a <>  operátort.
    Például a <>0  kifejezés kizárja a nullával egyenlő rekordokat.
  • Nagyobb vagy kisebb, mint egy adott érték (<, >):
    Használhatod a > vagy < operátorokat.
    Például a >1000 kifejezés megjeleníti az összes olyan rekordot, amely nagyobb 1000-nél.
  • És kapcsolat (&):
    Több feltétel egyidejű alkalmazásához használd az & operátort.
    Például a >1000&<5000 kifejezés megjeleníti az 1000 és 5000 közötti értékeket.

Speciális szűrési lehetőségek

A szűrés során alkalmazható speciális értékek segítenek finomítani a találatokat:

  • Kérdőjel (?):
    Egyetlen karaktert helyettesít. Például a ‘Hans?n’ keresés eredményeként megjelenik mind a „Hansen”, mind a „Hanson”.
  • %me vagy %user:
    Ha olyan mezőket szűrsz, amelyek a felhasználói ID-t tartalmazzák (például „Assigned to User ID”), használhatod a %me vagy %user kifejezést az összes olyan rekord megjelenítésére, amelyek hozzád vannak rendelve.
  • %mycustomers:
    Az „Ügyfélkód” mezőben használva megjeleníti az összes olyan rekordot, amely a „My Customers” listádon szereplő ügyfelekre vonatkozik.
  • %myitems:
    Az „Elemkód” mezőben használva megjeleníti az összes olyan rekordot, amely a „My Items” listádon szereplő elemekre vonatkozik.
  • %myvendors:
    Az „Beszállítókód” mezőben használva megjeleníti az összes olyan rekordot, amely a „My Vendors” listádon szereplő beszállítókra vonatkozik.

Szeretnél elsőként értesülni hasonló tartalmakról?

Ne felejts el feliratkozni hírlevelünkre! Élen járunk a technológiai fejlesztések követésében és szeretünk iránymutatást adni a Microsoft-megoldások újításairól, valamint azok megfelelő beállításáról.

Keresd szakértő kollégáinkat bátran kérdéseiddel kapcsolatban!

MultiSoft csoportkép

ERP bevezetési segédlet letöltése

A PDF dokumentumot a megadott e-mail címre küldjük el Önnek