Dynamics 365 Business Central 2024 Wave 2 (BC24) újdonságai

Kövess minket a közösségi média felületeinken:

Microsoft Dynamics Business Centralhoz évente kétszer érkezik új verzió a Microsofttól.

Knipfer Tibor, senior konzulensünk segítségével ismét összegyűjtöttük az október elején kiadott verzió újdonságait, és kiemeltük a legérdekesebb funkciókat.

Business Central 2024 wave 2 újdonságai

Business Central licencelési konstrukciók

2023 Wave 2 frissítések:

Raktári tételek könyvelése egyszerre több felhasználó esetén

A nagy forgalmat bonyolító raktárakban fontos, hogy a dolgozók ne akadályozzák egymást és ne lassítsák a munkát. Ide tartozik az is, hogy tevékenységeiket gyorsan és gördülékenyen tudják rögzíteni a Business Central rendszerben. A raktári tételek tábla zárolásának elkerülésére most egy külön sorszámozást használ a rendszer a raktári tételek és a raktári tételjegyzék táblában szereplő tételek számozására. Ennek köszönhetően több dolgozó is végezhet raktári mozgatást anélkül, hogy egymást zárolnák, így kevesebb várakozási idővel és nagyobb hatékonysággal tudnak dolgozni.

Előfizetések számlázása

Az új fejlesztéssel nyilvántarthatjuk az előfizetéses szolgáltatásokat és rendszeresen ismétlődő számlákat állíthatunk ki. A funkció magában foglalja az alábbiakat:

  • Szerződések kezelése, amelyek alapján rendszeresen számlázunk árukat és szolgáltatásokat.
  • Számlázási ütemterv rugalmas paraméterezéssel, amelyek megfelel az ismétlődő számlázás tipikus eseteinek.
  • Felhasználás alapú számlázás.
  • Automatizált számlázás.
  • Integrált elhatároláskezelés.
  • Bevétel elismerése a számlázási ütemterv alapján.
  • Szerződésfrissítések (paraméterek és árak).
  • Beépített jelentések a szerződésekről, vevőkről, számlázási ütemtervekről, elismert bevételekről, jövőbeni számlázási időpontokról és összegekről stb. A legtöbb jelentés Power BI riportként is elérhető.

Szervizkezelés bizonylatainak archiválása

Az archiválás az értékesítés és beszerzés területéről már ismert funkciókhoz hasonlóan működik. Beállítható automatikus archiválás, amelyet a szervizajánlat, vagy- rendelés törlése, a szervizrendelés könyvelése vagy ajánlatból rendeléssé alakítás esetén végez el automatikusan a rendszer, de lehetőség van kézi archiválásra is.

Projekttervezési-sorok kiegészítő szöveg

Cikkekhez, főkönyvi számlákhoz vagy erőforrásokhoz hosszabb magyarázó szöveget is lehet fűzni, amelyeket a rendszer eladási és beszerzési bizonylatokon megjelenített. Most már a projektek tervezési sorain is megjeleníthetjük automatikusan vagy funkció indításával ezeket a kiegészítő szövegeket nyelvtől függően.

Főkönyvi számlát tartalmazó bizonylatsor alapértelmezett mennyisége

Alapértelmezett értékek használata a bizonylatokon felgyorsíthatja az adatrögzítést. Ha azt szeretnénk, hogy a főkönyvi számlát tartalmazó új sorok az értékesítési és beszerzési bizonylatokon alapértelmezés szerint 1-es mennyiséggel jelenjenek meg, akkor a megfelelő beállítási képernyőn kapcsoljuk be az „Főkönyvi számla – alapért. mennyiség” opciót.

Cikkek beszerzése projektre

Az eladási modulhoz hasonlóan  a projektekből is készíthetünk beszerzési rendelést a szükséges cikkekre.

Irányított eltárolás és kiszedés használata projekteknél

A projektmenedzsmentet érintő továbbfejlesztések részeként most már irányított eltárolásra/kiszedésre beállított raktárakat is használhatunk.

Projekttervezési-soron és Projektnaplón készlet rendelkezésre állásának megtekintése

Két újabb képernyőn kaphatunk gyorsan információt a cikkek elérhetőségéről raktáranként, eseményenként vagy időszakonként.

Excel jelentések a tárgyi eszközök és konszolidáció területén

  • Konszolidált főkönyvi kivonat (előzetes)
  • Befektetett eszköz részletezése (előzetes)
  • Befektetett eszköz elemzése (előzetes)
  • Befektetett eszköz tervezett értéke (előzetes)

Az új jelentések már meglévő RDLC-jelentéseknek felelnek meg, azok adatait tartalmazzák, így könnyen egyedi jelentések elkészítésére is lehetőség biztosít.

Értékesítési sorok készítése Copilottal

A Copilot – az AI-alapú asszisztens – az eladási rendelések létrehozásában is segítséget nyújt, felgyorsítja a bizonylatok elkészítését, valamint csökkenti az ismétlődő feladatokra és adatkeresésre fordított időt. Többfajta beviteli módszert is elfogad, szabad szöveges beírás, fájlok vagy előre megadott promptok. A Copilot képes megérteni a bemeneti adatot és azt felhasználni eladási sorok létrehozásához.

Számozási körök javaslása Copilot segítséggel.

A Copilot segíthet a számozási körök gyorsabb létrehozásában és aktualizálásában is. A „Számozási kör létrehozása Copliot segítségével” párbeszédpanelen prompt beírásával kérhetjük új számozások létrehozását vagy meglévők módosítását.

Intrastat

Korábban az Intrasat jelentés adatait naplókban gyűjtöttük ki, most már bizonylat típusú űrlapokon dolgozhatunk. Az állapot mező jelzi a korábbi időszakok lejelentésének történetét.

Szeretnél elsőként értesülni hasonló tartalmakról?

Ne felejts el feliratkozni hírlevelünkre! Élen járunk a technológiai fejlesztések követésében és szeretünk iránymutatást adni a Microsoft-megoldások újításairól, valamint azok megfelelő beállításáról.

Keresd szakértő kollégáinkat bátran kérdéseiddel kapcsolatban!

MultiSoft csoportkép

ERP bevezetési segédlet letöltése

A PDF dokumentumot a megadott e-mail címre küldjük el Önnek