Dynamics 365 Business Central 2024 Wave 1 (BC24) újdonságai

Kövess minket a közösségi média felületeinken:

Április elejétől újabb frissítések érhetőek el a Microsoft Dynamics 365 Business Centralban. Az újításokkal kapcsolatban összegyűjtöttük Nektek a legfontosabb információkat! 

Válogatásunkat lejjebb találhatjátok meg: 

Projektek archiválása

A projektek archiválása az értékesítés és beszerzés területéről már ismert funkciókhoz hasonlóan működik. Beállítható automatikus archiválás, amelyet a projektek törlése, az állapot változása, nyomtatás vagy számlázás esetén végez el a rendszer.

Összeállítás készítése projektre

Az eladási rendelésekhez hasonlóan most már projektre is felvehetünk rendelésre összeállítandó cikket. Ilyenkor létrejön a háttérben egy összeállítási rendelés a megfelelő összetevőkkel és mennyiségekkel. A rendszer az összeállítást a projekt számára foglalja. Beállítástól függően a funkció integrálható raktári kiszedéssel is.

Üzletkötő hozzárendelése vevő szállítási címeihez

A vevő központi címe mellett most már az egyes szállítási címekhez is hozzárendelhetjük saját cégünk üzletkötőjét.

Felszólítási folyamat automatizálása

A fizetési emlékeztetők létrehozásának, kiállításának és elküldésének automatizálásával a beszedési tevékenység hatékonyabbá válik. A felszólítási folyamat minden lépését, vagy csak azok közül néhányat automatizálhatjuk. Például havonta automatikusan létrehozzuk a felszólítási javaslatokat, de az e-mailek küldését kézzel indítjuk. Egyéni szövegeket alakíthatunk ki a levelezéshez, akár a felszólítási szinteket is figyelembe véve.

Munkaidő-kimutatások hatékonyabb kezelése

A következő változtatások történtek ezen a területen:

  • továbbfejlesztések az időrögzítési képernyőn (állapot mező jelölése pirossal vagy dőlt betűvel, mezők és műveletek helyzetfüggő megjelenítése, megjegyzések)
  • jóváhagyásra küldésnél a munkaidő-kimutatás idő nélküli sorainak kihagyása
  • a munkahelyi vezető felületén az erőforrás száma megjelenik, illetve a név is kiszerkeszthető, szombat/vasárnap is látható, valamint soronként összesítés.
  • az aktuális munkaidő-kimutatás egy kattintással elérhető a szerepkör-főoldalról

Projektek számlázása több vevőre

Korábban a többvevős projektek számlázása körülményes és időigényes volt. Ez most leegyszerűsödött, mert a számlázási és szállítási vevő a projekt minden feladatához külön megadható, így a számla automatikusan a megfelelő vevő számára készül.

Vevőszámla készítése több projektre

Eladási számlába most már egyszerre több számlázható tervsor is beemelhető, ami a számlázási munkát gyorsabbá teszi.

Alapértelmezett raktár projekteken és projektfeladatokon

A projekt alapértelmezett raktára és raktárhelye a projektkartonon beállítható. Ezt a rendszer alapértelmezetten felkínálja a kapcsolódó projektfeladatokon, de ott szabadon átírható.

Költséghelyesbítési folyamat nyomon követése és ellenőrzése

Az értékesített vagy felhasznált cikkek pontos költsége sok esetben csak a csökkenés könyvelését követően válik ismertté. Például eladás után érkezik meg a beszállító számlája, vagy szállítási költséget osztunk fel a beszerzésre utólagosan. A költségek átszámolását (helyesbítését) háromféle módon végezhetjük el NAV és BC rendszerekben:

  • automatikus költséghelyesbítés a cikkmozgások könyvelésekor
  • ütemezett futtatással (pl. munkaidőn kívül)
  • költséghelyesbítés – cikktételek feldolgozás kézi futtatásával

BC 24-ben ez kiegészült egy negyedik módszerrel, a Készletköltség helyesbítése eszközzel.

A képernyőn számos lehetőségünk van a költséghelyesbítések nyomon követésére és ellenőrzésére, például:

  • a költséghelyesbítés futtatása az összes cikkre vagy kiválasztott cikkekre
  • cikk és értéktételek listázása
  • a helyesbítések naplózott információinak megjelenítése futtatásonként vagy cikkenként
  • a költség helyesbítve jelölés visszaállítása
  • költségszámítási problémák lekérdezése jelentés formájában

Többsoros szövegek kezelése konfigurációs csomagokkal

A továbbfejlesztésnek köszönhetően a többsoros (multiline) szövegmezők exportálása és importálása is támogatott lett.

Csomagszám kezelése leltárkönyvben

A leltárkönyvekben eddig nem volt lehetőség a csomagszámok kezelésére. Most ezt a hiányosságot pótolták és más képernyőkhöz hasonlóan működik ezen a területen is.

Devizás tételek kiegyenlítésénél dimenziók használata árfolyam-különbözetekre

A főkönyvi könyvelés beállítása képernyőn a Dimenziókönyvelés mezőben jelölhetjük ki, hogy mi legyen az árfolyam-különbözetekre kerülő dimenzió eredete.

Főkönyvi számlák devizás kezelése és átértékelése

A vállalkozásnak lehetnek olyan devizában nyilvántartott tételei (pl. hitelek), amelyeket időszakosan át kell értékelni. Eddig az ilyen tételek nyomon követésére bankszámlát vagy szállítói folyószámlát használtunk. Ezt most leegyszerűsíti a főkönyvi átértékelés funkció. A főkönyvi számlán beállítható, hogy szerepeljen-e az átértékelésben, valamint azt is, ha csak egy adott pénznemben könyvelhetünk rá.

A számlatükör képernyőről közvetlenül indítható a főkönyvi számlák átértékelése.

Raktározás és készletkezelés továbbfejlesztései

Vevői visszajelzések alapján számos készletkezelési folyamat egyszerűbbé vált, többek között:

  • raktári tételek áttekintése a cikk megnevezésével, amit a rendszer könyvelés során feltölt
  • adag- és csomagszámok hozzárendelése meglévő követési sorokhoz
  • raktári cikk-követési sorok kezelése

Új szerepkör a követelések kezelésére

A vevőkönyvelői szerepkör megújult, új kötegekkel, listákkal és aktualizált menüvel.

35 új Excel-jelentés

Két évvel ezelőtt újdonságként jelent meg az Excel-elrendezés, amivel az Excel funkcióit felhasználva (kimutatás, diagram, csúszka) lehet egyszerűen, kódolás nélkül kimutatásokat készíteni. Most a Microsoft is elkészített 8 Excel-jelentést pénzügyi, értékesítési és beszerzési területre. A jelentéseket jelenleg preview (előzetes) utótaggal jelölték. A havi frissítésekkel továbbiak kerülnek majd a rendszerbe.

Bejövő bizonylatok az archivált ajánlatokon és rendeléseken

Az értékesítési/beszerzési ajánlatokhoz és rendelésekhez csatolt bejövő dokumentumokhoz most már az archiválás után is hozzáférhetünk.

A blogcikk elkészítésében Knipfer Tibor (Konzulens) nyújtott szakmai segítséget. 

Szeretnél elsőként értesülni hasonló tartalmakról?

Ne felejts el feliratkozni hírlevelünkre! Élen járunk a technológiai fejlesztések követésében és szeretünk iránymutatást adni a Microsoft-megoldások újításairól, valamint azok megfelelő beállításáról.

Keresd szakértő kollégáinkat bátran kérdéseiddel kapcsolatban!

MultiSoft csoportkép

ERP bevezetési segédlet letöltése

A PDF dokumentumot a megadott e-mail címre küldjük el Önnek