Április elejétől újabb frissítések érhetőek el a Microsoft Dynamics 365 Business Centralban. Az újításokkal kapcsolatban összegyűjtöttük Nektek a legfontosabb információkat!
Válogatásunkat lejjebb találhatjátok meg:
Projektek archiválása
A projektek archiválása az értékesítés és beszerzés területéről már ismert funkciókhoz hasonlóan működik. Beállítható automatikus archiválás, amelyet a projektek törlése, az állapot változása, nyomtatás vagy számlázás esetén végez el a rendszer.
Összeállítás készítése projektre
Az eladási rendelésekhez hasonlóan most már projektre is felvehetünk rendelésre összeállítandó cikket. Ilyenkor létrejön a háttérben egy összeállítási rendelés a megfelelő összetevőkkel és mennyiségekkel. A rendszer az összeállítást a projekt számára foglalja. Beállítástól függően a funkció integrálható raktári kiszedéssel is.
Üzletkötő hozzárendelése vevő szállítási címeihez
A vevő központi címe mellett most már az egyes szállítási címekhez is hozzárendelhetjük saját cégünk üzletkötőjét.
Felszólítási folyamat automatizálása
A fizetési emlékeztetők létrehozásának, kiállításának és elküldésének automatizálásával a beszedési tevékenység hatékonyabbá válik. A felszólítási folyamat minden lépését, vagy csak azok közül néhányat automatizálhatjuk. Például havonta automatikusan létrehozzuk a felszólítási javaslatokat, de az e-mailek küldését kézzel indítjuk. Egyéni szövegeket alakíthatunk ki a levelezéshez, akár a felszólítási szinteket is figyelembe véve.
Munkaidő-kimutatások hatékonyabb kezelése
A következő változtatások történtek ezen a területen:
- továbbfejlesztések az időrögzítési képernyőn (állapot mező jelölése pirossal vagy dőlt betűvel, mezők és műveletek helyzetfüggő megjelenítése, megjegyzések)
- jóváhagyásra küldésnél a munkaidő-kimutatás idő nélküli sorainak kihagyása
- a munkahelyi vezető felületén az erőforrás száma megjelenik, illetve a név is kiszerkeszthető, szombat/vasárnap is látható, valamint soronként összesítés.
- az aktuális munkaidő-kimutatás egy kattintással elérhető a szerepkör-főoldalról
Projektek számlázása több vevőre
Korábban a többvevős projektek számlázása körülményes és időigényes volt. Ez most leegyszerűsödött, mert a számlázási és szállítási vevő a projekt minden feladatához külön megadható, így a számla automatikusan a megfelelő vevő számára készül.
Vevőszámla készítése több projektre
Eladási számlába most már egyszerre több számlázható tervsor is beemelhető, ami a számlázási munkát gyorsabbá teszi.
Alapértelmezett raktár projekteken és projektfeladatokon
A projekt alapértelmezett raktára és raktárhelye a projektkartonon beállítható. Ezt a rendszer alapértelmezetten felkínálja a kapcsolódó projektfeladatokon, de ott szabadon átírható.
Költséghelyesbítési folyamat nyomon követése és ellenőrzése
Az értékesített vagy felhasznált cikkek pontos költsége sok esetben csak a csökkenés könyvelését követően válik ismertté. Például eladás után érkezik meg a beszállító számlája, vagy szállítási költséget osztunk fel a beszerzésre utólagosan. A költségek átszámolását (helyesbítését) háromféle módon végezhetjük el NAV és BC rendszerekben:
- automatikus költséghelyesbítés a cikkmozgások könyvelésekor
- ütemezett futtatással (pl. munkaidőn kívül)
- költséghelyesbítés – cikktételek feldolgozás kézi futtatásával
BC 24-ben ez kiegészült egy negyedik módszerrel, a Készletköltség helyesbítése eszközzel.
A képernyőn számos lehetőségünk van a költséghelyesbítések nyomon követésére és ellenőrzésére, például:
- a költséghelyesbítés futtatása az összes cikkre vagy kiválasztott cikkekre
- cikk és értéktételek listázása
- a helyesbítések naplózott információinak megjelenítése futtatásonként vagy cikkenként
- a költség helyesbítve jelölés visszaállítása
- költségszámítási problémák lekérdezése jelentés formájában
Többsoros szövegek kezelése konfigurációs csomagokkal
A továbbfejlesztésnek köszönhetően a többsoros (multiline) szövegmezők exportálása és importálása is támogatott lett.
Csomagszám kezelése leltárkönyvben
A leltárkönyvekben eddig nem volt lehetőség a csomagszámok kezelésére. Most ezt a hiányosságot pótolták és más képernyőkhöz hasonlóan működik ezen a területen is.
Devizás tételek kiegyenlítésénél dimenziók használata árfolyam-különbözetekre
A főkönyvi könyvelés beállítása képernyőn a Dimenziókönyvelés mezőben jelölhetjük ki, hogy mi legyen az árfolyam-különbözetekre kerülő dimenzió eredete.
Főkönyvi számlák devizás kezelése és átértékelése
A vállalkozásnak lehetnek olyan devizában nyilvántartott tételei (pl. hitelek), amelyeket időszakosan át kell értékelni. Eddig az ilyen tételek nyomon követésére bankszámlát vagy szállítói folyószámlát használtunk. Ezt most leegyszerűsíti a főkönyvi átértékelés funkció. A főkönyvi számlán beállítható, hogy szerepeljen-e az átértékelésben, valamint azt is, ha csak egy adott pénznemben könyvelhetünk rá.
A számlatükör képernyőről közvetlenül indítható a főkönyvi számlák átértékelése.
Raktározás és készletkezelés továbbfejlesztései
Vevői visszajelzések alapján számos készletkezelési folyamat egyszerűbbé vált, többek között:
- raktári tételek áttekintése a cikk megnevezésével, amit a rendszer könyvelés során feltölt
- adag- és csomagszámok hozzárendelése meglévő követési sorokhoz
- raktári cikk-követési sorok kezelése
Új szerepkör a követelések kezelésére
A vevőkönyvelői szerepkör megújult, új kötegekkel, listákkal és aktualizált menüvel.
35 új Excel-jelentés
Két évvel ezelőtt újdonságként jelent meg az Excel-elrendezés, amivel az Excel funkcióit felhasználva (kimutatás, diagram, csúszka) lehet egyszerűen, kódolás nélkül kimutatásokat készíteni. Most a Microsoft is elkészített 8 Excel-jelentést pénzügyi, értékesítési és beszerzési területre. A jelentéseket jelenleg preview (előzetes) utótaggal jelölték. A havi frissítésekkel továbbiak kerülnek majd a rendszerbe.
Bejövő bizonylatok az archivált ajánlatokon és rendeléseken
Az értékesítési/beszerzési ajánlatokhoz és rendelésekhez csatolt bejövő dokumentumokhoz most már az archiválás után is hozzáférhetünk.
A blogcikk elkészítésében Knipfer Tibor (Konzulens) nyújtott szakmai segítséget.
Szeretnél elsőként értesülni hasonló tartalmakról?
Ne felejts el feliratkozni hírlevelünkre! Élen járunk a technológiai fejlesztések követésében és szeretünk iránymutatást adni a Microsoft-megoldások újításairól, valamint azok megfelelő beállításáról.
Keresd szakértő kollégáinkat bátran kérdéseiddel kapcsolatban!