Meglévő Microsoft Dynamics NAV / Navision rendszerem cserélném
Miben különbözik a Business Central a Dynamics NAV-tól?
A vállalatirányítási rendszer első kiadása 1987-ben jelent meg, a Microsoft 2002-ben fel is vásárolta, most pedig már Business Central néven fut. Ez a Dynamics NAV a Microsoft egyik legtermékenyebb szoftvercsomagja, amely több mint 110 000 telepítéssel rendelkezik világszerte. A NetSuite és az Acumatica versenytársait felülmúlva a Microsoft évente több mint 1 milliárd dollárt fektet be a platformra irányuló kutatás és termékfejlesztés területén.
A kis- és középvállalkozások számára tervezett helyszíni alkalmazásként most már számos olyan telepítési lehetőség áll rendelkezésre, amelyek a priváttól a nyilvános felhőig terjednek. Mindezeket úgy tervezték, hogy zökkenőmentesen működjenek más olyan Microsoft-alkalmazásokkal, mint a Dynamics 365 for Sales, az Office 365 és a Power BI.
A Microsoft célja a Business Central átmenettel, hogy a cégeket egy legújabb technológiákat felvonultató megoldás vezesse és támogassa a saját digitális transzformációjukban, mindezt garantáltan biztonságos környezetben.
Új funkciók?
A Business Central természetesen minden olyan funkciót tartalmaz, ami a korábbi Dynamics NAV / Navision verziókban megtalálható volt. Ezen felül azonban tartalmaz olyan új megoldásokat is, amelyek tovább javítják, egyszerűsítik a felhasználói élményt:
- Szorosabb integráció más Microsoft-alkalmazásokkal, a hagyományos siló-rendszer nélkül, amelyek akadályozzák a hatékonyságot
- Teljeskörű betekintés a vállalkozás folyamatkezelésébe valós idejű adat- és üzleti elemzéssel- a beágyazott Power BI segítségével
- Egyszerű frissítés kétévenkénti nagyverzió kiadási terminusokkal
- A munkafolyamatok létrehozása és automatizálása a Microsoft Flow segítségével a hatékonyság növelése érdekében
- Zökkenőmentes adatmegosztás a Microsoft CRM platformmal, a Dynamics 365 for Sales termékkel
Alapvető felépítésében történt változások:
- Licencelési opciók: A Business Central licencet havi előfizetésként vagy folytatólagos licencként lehet igénybe venni.
- Hosztolási opciók: A Business Central mind felhőalapú SaaS-megoldásként, mind pedig hosztolt megoldásként érhető el, míg a Dynamics NAV csak arra ad lehetőséget, hogy a megoldást adatközpontban vagy saját kiszolgálón használja, de nem tiszta felhőben.
- Egyszerű frissítések: A Business Central szolgáltatással a környezet automatikusan frissítéseket hajt végre a hátterében kétévenkénti kiadási cikluson keresztül. A harmadik féltől származó kiegészítők vagy egy testreszabott környezetet – a fejlesztéseknek köszönhetően – nem zavarják ezt a folyamatot. A Dynamics NAV esetében ez akár hónapokig tarthat függően a környezet komplexitásától.
Licensz változás
2018. októberben a Microsoft bemutatta a Dynamics NAV termék utódját, a Dynamics 365 Business Central-t és 2019. április 1-jén leállítja a Dynamics NAV 2018 új licenszként történő értékesítését. Ez azt jelenti, hogy bővítés esetén szükséges lesz a Business Central-ra való átváltás is.
A Microsoft feladatának érzi, hogy megkönnyítse a váltást a régi partnerei számára, ezért kialakított egy, az új verzióra való váltást támogató ajánlatot. Eszerint a felhasználóknak lehetősége van a 2020. április 1. előtt vásárolt konkurens Dynamics NAV, vagy Navision licenszeket, 3 darab Business Central nevesített licenszre váltani. Az ajánlat részleteiért, és további információért kérem töltse ki a kapcsolatfelvételi űrlapunkat, kollégáink állnak szíves rendelkezésére.
Hogyan zajlik a váltás?
- Felmérés – Analízis
- Licenszek átforgatása Business Central licenszekké, licenszelési megoldás kiválasztása – előfizetés megkezdése
- App-ok és egyedi fejlesztések integrációja, fejlesztése
- Oktatás, tesztelési fázis
- Adatmigráció
- Éles indulás
Természetesen mi, a Multisoftnál végigvezetjük Önöket a fenti lépcsőkön, így biztosítva azt, hogy tényleg zökkenőmentes legyen az átállás.
Konkurens vs. Nevesített licensz
Konkurens licensz
A konkurens licenszek száma mindig az egy időben bejelentkezett felhasználók számát adja meg. Ezek a felhasználók úgymond “konkurálnak”, azaz versenyeznek a használati jogért. A Microsoft Dynamics NAV és Navision esetében használt licenszelési forma.
Például:
Cronus Kft. 3 db konkurens licensszel rendelkezik. Vásárolt egyet a pénzügy, az ügyvezető és a raktár számára. A raktárat két személy vezeti, akik műszakonként váltják egymást, azonban minden esetben csak egy személy van jelen. Konkurens licenszek esetében lehetőség van a licensz megosztott használatára, így mindig az a munkavállaló használja a szoftvert, aki éppen dolgozik. Abban az esetben viszont, ha egyszerre mindkét raktáros dolgozna a rendszerben, amint az egyikőjük bejelentkezik, a másikat kijelentkezteti a rendszer.
Nevesített licensz
A nevesített licenszek esetében, minden felhasználó saját licensz-el rendelkezik. Ez azt jelenti, hogy egymástól függetlenül bármelyik felhasználó be tud jelentkezni a saját felhasználónév-jelszó párosával, anélkül, hogy bárkihez alkalmazkodnia kéne.
Például:
Cronus Kft. vásárolt 10 db nevesített licenszet, így minden dolgozója számára külön jogosultságokat tud beállítani, és mindenki a többiektől függetlenül, bármikor képes elérni a vállalatirányítási rendszerét.
Abban az esetben, ha érkezne egy új kolléga, nem fogja tudni elérni a rendszert, amíg nem kap saját licencet. Nem ajánlott a bejelentkezési adatok megosztása (egy licensz megosztott használata), ugyanis ebben az esetben sérülne a rendszer visszakövethetősége.